Rower:kross A6

9 dzień wyprawy "Przez Alpy nad Adriatyk"

Wtorek, 14 lipca 2009 · dodano: 23.07.2009 | Komentarze 0

Trasa: Triest - Divaca – Senozece – Bukovje – Logatec – Vrhnika – Skofja Loka – Kranj – Tupalice

Budzimy się o 5, szybko zbieramy się z niezbyt komfortowego miejsca noclegu i przekraczamy granicę Włosko-Słoweńską. Słowenia to kraj bardzo różniący się od Włoch. Przeważają małe rolnicze miejscowości mające swój specyficzny klimat. Osobiście jestem zachwycony tym krajem. Jedziemy do Postojnskiek Jamy jednak bilet za 16Euro nas skutecznie odstrasza. Robimy więc parę fotek i kierujemy się do Predjamskiego Grodu. Tu również nie gościmy zbyt długo. Chcąc skrócić drogę wybieram leśną, żwirową drogę. Dziwnie długo nie chcę się skończyć. Jazda z sakwami na cienkich oponach po tego typu drogach to chyba nie najlepszy pomysł. Marcin zaczyna lekko się na mnie wkurzać – to ja wybrałem ten wariant trasy. W końcu wyjeżdżamy na asfalt, i w dodatku mamy długi zjazd. To trochę poprawia Marcinowi humor. Jednak 5 kilometrowy podjazd o nachyleniu około 10% w upał znów sprawia, że znów brakuje nam sił. Te 5 kilometrów można z pewnością porównać z podjazdem na Przełęcz Karkonoską. Oczywiście po każdym podjeździe następuje zjazd, w tym przypadku nie było inaczej. Nocujemy u gospodarza w Tuplicach – to już 3 dzień w którym nie rozbijamy namiotu.